DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 11°C
Az Bulutlu

AK PARTİ’li vekilden otoyolda ‘klasik’ şov

AK PARTİ Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, 4 Ağustos Pazar günü açılacak İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunu şov yoluna dönüştürdü. Esgin, 1963 model klasik otomobille Bursa-Karacabey arasında test sürüşü yaptı, fotoğraf ve görüntüleri iki gün arka arkaya basına servis etti. Otoyolun devreye girmesiyle İstanbul-İzmir arası 3.5 saate düşecek. Ancak bunun sürücülere ne kadara mal olacağı henüz resmen açıklanmadı. İstanbul’dan İzmir’e otoyol ücretinin köprü geçişleriyle birlikte 300 lirayı bulması bekleniyor.

02.08.2019
24
A+
A-

Türkiye’nin en büyük yol yatırımı olarak tarihe geçen İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, 4 Ağustos Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından tamamıyla açılacak.

Dev otoyolu Cumhurbaşkanı Erdoğan hizmete açmadan önce AK PARTİ Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin test etti.

1963 model üstü açık klasik otomobiliyle normalde 1 saat süren Bursa-Karacabey arasını yarım saatte alan Esgin’in, fotoğraf ve görüntüleri ardı ardına 2 gün basına servis etmesi dikkati çekti.

Esgin, test sürüişünün ardından yaptığı açıklamada, “Türkiye Cumhuriyeti yakın tarihinin en büyük projelerinden birisi İstanbul ile İzmir’i entegre eden 426 kilometrelik yolun tamamını pazar günü Cumhurbaşkanımız Bursa’dan hizmete açıyor. Gurur verici bir yatırım. 2011 yılında başlanan bu yatırımın 2020 yılında tamamlamayı hedefliyorduk. Bir yıl önce tamamlamak kısmet oldu. Kurban Bayramı öncesi bu açılışın yapılması çok önemliydi. Bayram tatillerinde trafik yoğunluğu çok fazla oluyordu. Biz siyasetten memlekete millete hizmeti anlıyoruz. Bu güne kadar hep bu gaye ile gayret gösterdik. Bugün de yine Bursa Şehir Hastanesiyle birlikte Bursa – İzmir – İstanbul otoyolunun açılıyor oluşunun gururunu yaşıyoruz. Ben sayın Cumhurbaşkanımıza Bursa halkı adına teşekkür etmek istiyorum. Bu sadece insanları bir yerden bir yere ulaştıran bir yatırım değil. Hem ülkemizin, hem şehirlerimizin ekonomisine, ticaretine, tarımına, turizmine çok büyük katkılar sunacak yeni ve büyük yatırımları da ortaya koyacak bir çok gelişmenin öncülü olarak ortaya konan bir yatırım olarak görüyorum. Türkiye’nin 2023, 2053 ve 2071 olarak sembolize ettiği hedefler aslında bu ülkenin geleceğine istikbaline yönelik hedeflerdir. Bunun mücadelesini veriyoruz. Ben bütün Bursa’lı hemşehrilerimi pazar günü otoyolun açılışına davet ediyorum” dedi.

İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun toplam uzunluğu 426 km. 201 kilometre otoyol ve 33 kilometrelik bağlantı yolu daha önce etaplar halinde trafiğe açıldı. Bursa’da yapılacak törenle 192 km’lik bölümü de hizmete alınarak tamamı açılmış olacak.

AŞINMA ASFALTI DÖKÜLMEDEN AÇILIYOR

Yolu Kurban Bayramından önce açmak isteyen siyasi iktidar yüklenici konsorsiyumla görüşerek çalışmaların hızlandırılmasını istedi. Yüklenici firmalar da bunun üzerine ekip ve araç sayısı artırdı.

Otoyollar 3 kattan oluşuyor. En altta bütünlü temel, orta katta binder, en üste de aşınma asfaltı dökülüyor. İzmir Akhisar arası otoyol standardında açık. Pazar günü açılacak Bursa-Karacabey-Balıkesir ve Balıkesir-Akhisar hattı yer yer aşınma asfaltı olmaksızın binder katıyla açılacak. Yol açıldıktan sonra ilerleyen süreçte de aşınma asfaltı dökülecek. Benzer durum Bursa Çevre Yolu açılırken de yaşanmıştı.

OTOYOLDA YOLCULUK NE KADARA MAL OLACAK?

Kamuoyunun yanıtını en çok merak ettiği konu ise İstanbul-İzmir otoyolunda yolculuk yapmanın maliyetinin ne kadar olacağı.

Benzer tartışmalar İzmit Körfezi’nde inşa edilen Osmangazi Köprüsü’nün açıldığı dönemde de yaşandı. Geçiş ücretinin yüksek olması nedeniyle Osmangazi Köprüsü zorunlu olmadıkça tercih edilmiyor.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.