DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 32°C
Parçalı Bulutlu

Bursa’daki dev fabrikadan kritik karar! Vardiya sayısı düşüyor

Türkiye’nin hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi olan TOFAŞ, 28 Nisan’dan itibaren vardiya sayısını 3’ten 2’ye düşürme kararı aldı. 9 bin olan çalışan sayısını 7 bin olarak güncelledi.
07.05.2019
7
A+
A-

TOFAŞ’tan alınan bilgiye göre, Nisan ayı sonundan itibaren çalışma sisteminin 2 vardiya düzenine göre yeniden organize edildiği ifade edilerek, “Şirketimiz gerek iç pazar dinamikleri, gerekse de ihracat planlarımızın bir gereği olarak üretim süreçlerinde yeni bir döneme girmektedir.

2 VARDİYA KARARI

Üretimimizi hızlandırmak ve operasyonel süreçlerimizi daha verimli yönetebilmek hedefiyle Nisan ayı sonundan itibaren çalışma sistemimizi 2 vardiya düzeninde yeniden organize etme kararı almış bulunmaktayız. Tüm aşamaları titizlikle yürütülen bu süreç sonunda da her zaman olduğu gibi ülke ekonomisine ve dış ticaret dengesine olan katkımızı artırma hedefiyle var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz” denildi.

PAZARI BÜYÜTMELİYİZ

Öte yandan TOFAŞ Ceo’su Cengiz Eroldu da yaptığı açıklamada, iç piyasada 2017’de 900 bin olan otomotiv satışının, 2018’de 600 bin olarak kayda geçtiğini, 2019 yılında 360-420 bin bandında beklendiğini kaydederek, “Türkiye’de 1995 yılından beri yeni otomotiv yatırımı yapılmadı. Çözüm, iç pazarın büyütülüp niteliğinin arttırılmasından geçiyor. Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir. Zenginleşmemiz gerekir ki, daha iyi ürün istesin müşteri. İlk 3 ayı 15-20 yıl sonra pazar lider kapadık. Niye kapadık? Çünkü 65 bin liraya araba satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Araba yok. Onun bir üstü 100 bin artı. 10 bin dolar milli gelir var.

Müşterinin büyük kısmı daha ulaşılabilir araç istiyor. Dolayısıyla iç pazarı zenginleştirmemiz gerekir ki ihracatta da nitelik artışı sağlayalım. Türkiye’de cazip teşvik var deniyor. O zaman neden 1995’ten beri gelen firma yok. İş pazarın büyütülmesidir. Pazar bir milyon yerine, 2 milyon olsaydı gelirlerdi. Herkes pazarın peşinde. Pazar ne kadar büyükse herkes oraya gitmek istiyor. Pazarı büyütmezsek olmaz.” demişti.

ETİKETLER:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.