'Bursa'nın kalbi atmıyor, anjiyo değil bypass lazım' | Bursa Haberleri - Bursa.Net.TrBursa Haberleri – Bursa.Net.Tr

18 Nisan 2024 - 02:33
SON DAKİKA

‘Bursa’nın kalbi atmıyor, anjiyo değil bypass lazım’

Bursa’nın kronikleşmiş sorunlarından biri trafik. Her geçen gün artan nüfus ve plansız büyümenin sonucu olarak ortaya çıkan ulaşım problemlerini çözmek için bir dizi proje geliştirilip uygulanmaya çalışılıyor. Peki, başta Acemler olmak üzere kentin en kilit noktalarını çözmek için hazırlanan projeler çözüm vadediyor mu? Projeler gerçekten ortak akılla mı oluşturuluyor? enBursa.com’a konuşan İnşaat Mühendisleri Odası Ulaşım Komisyonu Başkan Yardımcısı Cengiz Duman, çarpıcı açıklamalar yaptı.

reklam
‘Bursa’nın kalbi atmıyor, anjiyo değil bypass lazım’
Son Güncelleme :

10 Aralık 2019 - 16:15

reklam

Bursa’da herkesin ortak kabulu, başta kaçak yapılaşma ve bina güvenliği olmak üzere şehrin en önemli sorunlarından birinin ulaşım olduğu yönünde.

Bu konuda kafa yoran, proje ve fikir üreten teknik insanlardan biri olan İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu Başkan Yardımcısı Cengiz Duman, enBursa.com’a önemli açıklamalar yaptı.

Bursalıların kentin plansız ve çarpık büyümesinin sonuçlarını yaşadığını belirten Duman, söze alternatif yol kıtlığı ile başlayarak şöyle konuştu.

‘BURSA YOL FAKİRİ’

“Bursa’nın İzmir yönünden girip Ankara yönünden çıktığımız bütün güzergahlarında 3 şeritten daha fazlaya çıkma şansınız yok. Ya hafif raylı sistemin çıkış yapısı orayı 3 şeritle sınırlamıştır veya hemen dibinde bir dükkan veya mağaza vardır. Dolayısıyla yolu genişletme şansınız yoktur. Zamanında yoldan 20 metre, 50 metre çekmeler yapılmış olsa, ana yola paralel yan yollar oluşturma şansınız olurdu. Bunu İstanbul’da çok rahat görüyorsunuz”

Duman, Bursa’da trafiğin en çok çileye dönüştüğü noktaların başında gelen Acemler bölgesi ile ilgili şunları söyledi:

‘BURSA’NIN KALBİ ATMIYOR’

“Bugün Bursa’nın kalbi Acemler. Burada bir sorun var, bu kalp atmıyor. Mühendislik bilgimizi de kullanarak bir şeyler geliştirip sunuyoruz. İzmir ve Mudanya yönünden gelen araçların eğer şehir merkezine girmeyecek ise yakın çevre yoluna gitmesi için bir öneri sunduk. Bunu Recep Altepe döneminde de söyledik, Alinur Bey’e de ilettik. Bizce Acemler’in kurtuluşu şu anki proje değil”

Duman, Acemler ile ilgili Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan projenin son halini merak ettikllerini söyledi ve eklledi:

‘ACEMLER’E ANJİYO DEĞİL BYPASS LAZIM’

“Şu anki projeyi de merak ediyoruz açıkçası. Ulaşım Master Planı’nda ‘direksiyonel kavşak’ modeli söz konusuydu. Bizim mühendisliğimiz o direksiyonel kavşağı o alana yerleştiremiyor.2020 basında projenin ihaleye çıkarılacağı söylendi. Biz de ihale aşamasına kadar projeyi görür müyüz ümidindeyiz. Çünkü projeye Karayolları tarafından bir ilave daha yapıldığı belirtildi. Biz de merak ediyoruz, inşallah güzel bir eklentidir ve kullanışlı bir yol olur. Sorunu çözerse arkasında dururuz. Ancak, direksiyonel kavşağı kullanmanız için bugün geçemediğiniz güzergaha geçmek zorundasınız. İnsanlar Acemler’e gidememekten şikayetçi. İyi de direksiyonel kavşak da Acemler’de. Biz diyoruz ki bu Acemler’e gelen damarı bypass etmeniz lazım. Anjiyo bu işin çözümü değil”

Acemler ile ilgili önerdikleri porjeye geri dönüş yapılmadığını belirten Duman,

Ulaşım Master Planı’nda yer alan “direksiyonel kavşak” ile ilgili simülasyon hazırlanıp hazırlanmadığını soran Duman, daha az maliyetli ve trafiği aksatmadan uygulanabileceğini belirttiği önerilerine geri dönüş yapılmadığını vurgulayarak şöyle devam etti:

‘DAHA AZ MALİYETLİYDİ AMA ÖNERİMİZE GERİ DÖNÜŞ YAPILMADI’

“Bizim önerimiz Mudanya Köprülü Kavşağı hiç aşağı inmeden bir kol ayrılıp Nilüfer Deresi’ne paralel bir viyadükle BUSKİ’nin arkasından yakın çevre yoluna ya da 11 Eylül Bulvarı’na bağlamak. Bizim önerdiğimiz projede herhangi bir kamulaştırma masrafı yok. Kamu arazisini kullanacaksınız. Şu an Acemler’de bir inşaat başlattığınızı düşünün. Bizim dediğimiz proje ulaşımı da engellemeyecek durumda. İşinize ve okulunuza sizden kaynaklanmayan nedenlerden dolayı geç kalabiliyorsunuz. Oysa ki siz zamanında yola çıkmışsınız. Bunun getirdiği psikolojik ve manevi bir yön de var. Biz bütün görüşlerimizi sunduk. Ama geri dönüş olmadı. Her türlü çalışmanızı uygulamadan önce bilgisayar programında simülasyon hazırlayıp oraya araç sayınızı girip, yollarınızı girip bunu çok rahat yapabilirsiniz. Mesela böyle bir simülasyon hazırlandı mı direksiyonel kavşak ile ilgili? Yapıldıysa ben görmek isterim”

Duman, akıllı kavşak düzenlemeleri ile ilgili de şunları söyledi:

‘AKILLI YAZMASI AKILLI OLDUĞU ANLAMINA GELMİYOR’

“Akıllı kavşakların mutlaka etkisi olmuştur. Ama bir şeyin başında akıllı yazması akıllı olduğu anlamına gelmiyor. O akıllı kavşağı geriye doğru bağlantı noktalarının tamamında adapte edebildiniz mi, o önemli. İnsanların da akıllı davranması, trafik kurallarını bilmesi ve saygılı olması da lazım. Maalesef bu konuda da eğitim eksikliğinin sonuçlarını görüyoruz. Neden insana yatırım yapmıyoruz?”

Duman, bir türlü tamamlanamayan T2 tramvay hattı projesinin kilometre başına dünyanın en pahalı projesi olduğunu belirterek şunları söyledi:

‘DÜNYANIN EN PAHALI TRAMVAY HATTI T2’

T2 yılan hikayesine döndü. Biz zamanında da projenin yanlış olduğunu söyledik. Bu tip yapılar sizin 50-100 yıllık projeksiyonunuzu yansıtmalı. Bir çok yatırım, sanayi tesisi, otel, adliye ve terminal o bölgede. Orhangazi, Gemlik İznik gibi ilçelerin Bursa’ya tek birleştiği noktadasınız. Ama siz bu hattı yaptığınızda Gemlik’ten gelen araba yine Merinos’tan gelip yolcu alacaksa o zaman metrobüs yapsaydınız.Tamam, tramvay projesini seçtiyseniz tramvay yapın o zaman. Yapılan yatırıma hafif raylı sistem bedeli ödendi. Dünyanın hiçbir ülkesinde kilometre masrafı bu denli yüksek olan tramvay hattı yok. Ben dedim oldudan öteye gidemiyoruz maalesef. Keşke ortak kararlar alabilsek. Hep ortak akıl deniyor ama ne dinleyenimiz var ne de yanlış düşünüyorsunuz diyenimiz”

Ortak akıl eleştirisi yapan Duman, Bursa’yı kurtarmak için radikal kararlar almak gerektiğini belirterek sözlerine şöyle son verdi:

‘BURSA’NIN KIRMIZI KALEM İLE ÇİZİLMESİ LAZIM’

” Eğer Bursa’yı kurtarmak istiyorsak birinin çıkıp kırmızı kalemle yolları çizmesi, ne kadar kamulaştırma lazımsa yapması ve bir şeyleri göze alması gerekiyor. Bursa’yı kırmızı kalemle çizmediğiniz sürece hiçbir şey yapma şansınız yok”

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam