BursaRay'da sefer sayısı arttı, ama… | Bursa Haberleri - Bursa.Net.TrBursa Haberleri – Bursa.Net.Tr

19 Nisan 2024 - 04:38
SON DAKİKA

BursaRay’da sefer sayısı arttı, ama…

BursaRay’da hafta içi yaşanan sıkışıklığı önlemek için sabah ve akşam saatlerinde seferler artırıldı, ancak bu durum da sinyalizasyon sorununu tetikledi. Bazı istasyonlarda 3 dakikaya kadar çıkan ”dolu vagonlarda bekleme” sorununu, yeni sinyalizasyon ihalesi çözecek.

reklam
BursaRay’da sefer sayısı arttı, ama…
Son Güncelleme :

22 Aralık 2019 - 13:30

reklam

Bursa’nın ulaşım yükünü sırtlayan BursaRay, son dönemde hızla artan yolcu kapasitesiyle birlikte ortaya çıkan ‘yoğunluk’ ve ‘bekleme’ sorunlarını çözmeye çalışıyor.

Olay gazetesinde yer alan habere göre, 2000 yılında 1 milyon 300 bin kişilik şehir nüfusuna hizmet vermeye başlayan BursaRay, nüfusun 3 milyonu aştığı 20 yıllık süreçte sistemlerini/vagonlarını güncelledi, ancak iş günlerinde sabah ve akşamları yaşanan sıkışıklığı kalıcı şekilde gidermek mümkün olmadı.

SEFER SAYISI ARTIRILDI AMA

Vatandaş özellikle son dönemde dolu vagonlara binememekten ve istasyonlarda beklemekten muzdarip… Sabahları yüzbinlerce kişinin aynı anda işe/okula gitmesi ve akşam aynı saatlerde dönülmesi nedeniyle yaşanan yoğunluk, bir süredir BursaRay serferlerinin sayısını artırarak hafifletilmeye çalışılıyor. Sabah ve akşam konulan ek seferlerin vagonlardaki sıkışıklığı nispeten azalttığı, ancak başka bir sorunu tetiklediği belirlendi.

SİNYALİZASYON İHALESİ ÇÖZÜM OLACAK

BursaRay sinyalizasyon sisteminin sefer artışlarına uyum sorunu yaşadığı ve bazı duraklarda vagonları zorunlu olarak beklemeye aldığı bildirildi. Yolcular 1-3 dakikayı bulan sürelerde dolu vagonlarda bekletiliyor ve geçiş sinyali gelmeden istasyondan hareket edilemiyor. Yetkililer, ‘yoğunluğu’ hafifletmek için üretilen çözümün ‘bekleme’ sorunu yaratması üzerine yeni bir sinyalizasyon ihalesine çıkıldığını anımsatarak, kalıcı çözüm için çalışmaların sürdüğünü ifade etti.

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam