Bursa'ya tren sadece siyasilerin sorunu mu? | Bursa Haberleri - Bursa.Net.TrBursa Haberleri – Bursa.Net.Tr

24 Nisan 2024 - 12:24
SON DAKİKA

Bursa’ya tren sadece siyasilerin sorunu mu?

Bursa hızlı tren projesiyle ilgili gelişmeleri yakından takip eden duayen gazeteci Ahmet Emin Yılmaz, “Bursa’nın bitmeyen tren projesi yalnızca siyasilerin sorunu mu?” başlıklı bir yazı kaleme aldı. İş dünyası adına BTSO’nun da ses vermesi gerektiğini belirten Yılmaz, “BTSO’nun kentin sorunlarına ilişkin sesini hiç duyan oldu mu?” diye sordu.

reklam
Bursa’ya tren sadece siyasilerin sorunu mu?
Son Güncelleme :

30 Ekim 2019 - 10:15

reklam

Olay gazetesi Başyazarı Ahmet Emin Yılmaz, bugünkü yazısında yılan hikayesine dönen Bursa hızlı tren projesini ele aldı.

Projeyle ilgili gelişmeleri özetleyen Yılmaz, trenden en çok yararlanacak kesimin iş dünyası olmasına karşın Bursa ekonomisinin ana kurumu Ticaret ve Sanayi Odası’nın konuyla ilgili tek bir açıklama dahi yapmadığını hatırlattı.

Yılmaz’ın BTSO’yu eleştirdiği yazısı şöyle:

“Anımsıyoruz da… 70’li ve 80’li yıllarda rahmetli Ali Osman Sönmez’in Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı olduğu dönemlerde sürekli gündemde tuttuğu kapsamlı bir ulaşım sorunları raporu vardı.

BTSO Meclisi toplantıları ve Bakan ziyaretlerinde raporu işaret edip, “Sanayi daha da büyüyecek, fakat bu üretimini taşıyacak demiryolu da, liman da yok” derdi. “Bursa’ya yakışır uluslararası havaalanı” isterdi.

Aradan yıllar geçti…

Bursa’nın artık limanları var, o sorun ortadan kalktı. Havaalanı var, ama arzu edilen boyutlarda kullanılamıyor. Demiryolu yatırımı ise hâlâ en büyük sorun.

90’lı yıllarda Bandırma-Bursa-Ayazma Demiryolu Hattı’nın ilk etüt proje çalışmalarını bu sütunlardan duyurduk. O dönem DYP Bursa Milletvekili olan rahmetli Kadri Güçlü bu proje için kurulan TBMM Altkomisyon Başkanı olarak çok emek verdi.

2000’li yıllarda Eskişehir ve İç Anadolu Bölgesi sanayici örgütleri “Gemlik Limanı’na demiryoluyla ulaşmak” isteğiyle harekete geçtiler. Onların lobisiyle Bandırma-Bursa-Osmaneli Demiryolu projesi gündeme alındı.

Hatta…

2010 yılında projeyi ihaleye çıkaran hükümet bir de jest yapıp Bursa-Osmaneli hattını hızlı trene çevirdi, yük treniyle limanlara ulaşım açıkladı.

Ne var ki…

Balat’ta 3 Aralık 2010’de temeli atılırken 2016’da yolculuk hedefi konan hızlı tren geçen bunca yıla karşın tüneller ve birkaç viyadük aşamasında kaldı.

Nisan ayında projenin önemli ayağı olan Balat-Gemlik Limanı hattı rantabl olmadığı gerekçesiyle iptal edildi.

14 Eylül’de de Yenişehir-Osmaneli hattı ile Bursa-Yenişehir hattı üstyapı ve elektromekanik ihaleleri iptal edildi.

Dahası…

1 Ağustos’ta yatırım programı revizyonu ile bizim projenin adı Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı olarak değişti, artık hızlı tren olmaktan da çıktı.

Söyleyeceğimiz şu:

AK Parti milletvekilleri iyi niyetli çalışmayla projenin bir an önce bitirilmesi için Ankara’daki herkesten destek istiyorlar. Oysa, Bursa için böylesine önemli bir yatırım yalnızca siyasilerin sorunu olmamalı.

Bursa her kesimiyle bu projeyi istediğini göstermeli. En çok yıllarca tren ve liman isteyen işdünyası adına BTSO’nun sesi çıkmalı.

Sahi…

BTSO’nun kentin sorunlarına ilişkin sesini hiç duyan oldu mu?

Gemlik treni gereksiz miydi?

İhalesi iptal edilse de… Bursa’ya bir gün gelecek demiryolu hattında sanayi bölgeleri nedeniyle yük treni daha fazla önemseniyor.

Hatta…

Balat İstasyonu’ndan Gemlik Limanı’na ulaşacak yük treni hattı için geçen yıl önce Organize Sanayi Bölgesi içinde tevsi hattı projelendirildi. Böylece, sanayi ve liman olması gerektiği gibi demiryoluyla bağlanacaktı.

İlginç olan şu:

TCDD’nin rantabl bulmadığı için projeyi askıya almasına, başta BTSO olmak üzere Bursa iş dünyası seyirci kaldı.”

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam