Patlamış mısır Türk sinemasını vurdu | Bursa Haberleri - Bursa.Net.TrBursa Haberleri – Bursa.Net.Tr

20 Nisan 2024 - 14:01
SON DAKİKA

Patlamış mısır Türk sinemasını vurdu

Kampanyalı bilet satışı krizinin sinema sektörüne maliyeti belli oldu. 2019’un ilk çeyreğinde Türk sineması, son 10 yılın en kötü gişesini elde etti.

Son Güncelleme :

12 Nisan 2019 - 11:45

reklam
Patlamış mısır Türk sinemasını vurdu
reklam

Mars Cinema Group ile film yapımcıları arasında yaşanan kampanyalı bilet satışı krizi, Türk sinema sektörüne ağır kayıp yaşattı.

Recep İvedik 6′, ‘Karakomik Filmler’ ve ‘Mucize Aşk’ın yaşanan krizden dolayı planlanan tarihlerde gösterime girmemesi 2019’un ilk çeyreğinde Türk sineması için derin darbe etkisi yarattı. Son 10 yılın ilk çeyrek dönemleri karşılaştırıldığında 2019’un sayısal verileri derin darbenin etkisinin ne ölçüde büyük olduğunu gözler önüne seriyor.

‘Recep İvedik 6’, ‘Karakomik Fimler’ ve ‘Mucize Aşk’ın gösterimlerinin ertelenmesi sonucu geçtiğimiz yıla oranla izleyici sayısı yüzde 41.8, hasılat ise yüzde 32.8 düştü.

2019’un ilk çeyreğinde kesilen 11.129.591 bilet son 10 yılın en düşüğü oldu.

Bu dönemde izleyici sayılarıyla ön plana çıkan filmler, ‘Organize İşler Sazan Sarmalı’, ‘Can Dostlar’, ‘Çiçero’, ‘Öldür Beni Sevgilim’, ‘Hep Yek 3: Titrettin Beni’, ‘Bir Aşk İki Hayat’, ‘Türk İşi Dondurma’ ve ‘Börü’ oldu.

İŞTE GİŞE RAKAMLARI

“Organize İşler – Sazan Sarmalı”
İzleyici Sayısı: 3.536.539
Hasılat: 54.830.646 TL

“Can Dostlar”
İzleyici Sayısı: 1.213.801
Hasılat: 15.702.641 TL

“Çiçero”
İzleyici Sayısı: 933.085
Hasılat: 10.993.167 TL

“Öldür Beni Sevgilim”
İzleyici Sayısı: 632.765
Hasılat: 9.410.408 TL

“Hep Yek 3: Titrettin Beni”
İzleyici Sayısı: 526.010
Hasılat: 7.832.445 TL

“Bir Aşk İki Hayat”
İzleyici Sayısı: 523.231
Hasılat: 8.075.358 TL

“Türk İşi Dondurma”
İzleyici Sayısı: 511.210
Hasılat: 7.094.915 TL

“Börü”
İzleyici Sayısı: 574.932
Hasılat: 7.655.264 TL

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam