Tüketicilerin çoğu internet reklamlarından rahatsız | Bursa Haberleri - Bursa.Net.TrBursa Haberleri – Bursa.Net.Tr

28 Mart 2024 - 17:37
SON DAKİKA

Tüketicilerin çoğu internet reklamlarından rahatsız

Türkiye’de her 3 tüketiciden 2’si internette çıkan reklamlardan rahatsız olurken, yüzde 33 ile “içeriğin ortasında beliren reklamlar” en fazla rahatsızlık duyulan oldu.

reklam
Tüketicilerin çoğu internet reklamlarından rahatsız
Son Güncelleme :

30 Mayıs 2019 - 5:50

reklam

Araştırma şirketi GfK ve Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilen araştırma kapsamında  internette çıkan reklamlar ile ilgili görüş ve değerlendirmeleri incelendi.

Her üç tüketiciden ikisi internette çıkan reklamlardan rahatsız olduğunu belirtirken, söz konusu tüketicilere en çok hangi reklam türünden rahatsızlık duyduğu sorulduğunda, yüzde 33 ile “içeriğin ortasında beliren reklamlar” birinci sırada yer aldı.

Bu reklamları sırasıyla yüzde 26 ile “kendiliğinden oynamaya başlayan sesli videolar” ve yüzde 21 ile “içeriğin üstünde çıkan ve içinde geri sayma olan reklamlar” takip etti.

İnterneti yavaşlattığı düşünülüyor

İnternette çıkan reklamlardan rahatsız olduğunu belirten her 4 kişiden 1’i reklamlardan, ilgilendikleri web sitesinin yavaş açılmasına neden olduğu için, her 5 kişiden 1’i de bilgisayarlarına virüs bulaştırdığı için rahatsız olduğunu belirtti.

Bu kişilerin yüzde 31’i rahatsız olmalarına rağmen reklam gösterimi olan ve ücretsiz mobil uygulamaları veya internet üyeliklerini tercih edeceğini ifade ederken rahatsız olan büyük çoğunluğu yüzde 91’i internette reklam çıkmasını engelleyen bir uygulama / eklenti olan Adblocker’ı kullanmadığını bildirdi.

GfK tarafından senede üç kere gerçekleştirilirken araştırmada söz konusu bulgular Ocak 2019’da Türkiye’de 15 ilde 15 yaş ve üzeri bin 240 tüketici ile bilgisayar destekli yüz yüze görüşme sonucu elde edildi.

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam